Page preview Homepage

Frequent cosmetisch èn preventief onderhoud van een boot is noodzakelijk. Buiten dat frequent onderhoud een boot een prachtig uiterlijk geeft is het van belang om de boot in een goede staat te houden. Cosmetische wijzigingen vereisen specialistische kennis, daarom hebben wij van Blokesch Yacht Care ons gespecialiseerd in het cosmetisch onderhoud van boten.

Voor veel vormen van cosmetisch onderhoud kunt u bij ons terecht! Een aantal voorbeelden hiervan zijn lak en gelcoat correcties, het schilderen van boten en onderwaterschepen, lak werkzaamheden, divers spuitwerk, het polijsten / poetsen van polyester en stalen boten.

Om het interieur een nieuw uiterlijk te geven spuiten wij stoelen van leder en vinyl, dashboards en spuiten of vervangen wandbekleding.

Wat doen wij nog meer? Kijk verder bij service

 

Krassen verwijderen

Wij bezitten kennis en materialen om krassen te verwijderen uit gelcoat en oppervlakken die geschilderd of gespoten zijn. Afhankelijk van de kras passen wij verschillende methodes toe.

Antifouling behandeling

Antifouling kunnen wij opnieuw aanbrengen of zelfs geheel verwijderen. Na gehele verwijdering wordt het oppervlak geschuurd en opnieuw van een primer en antifouling voorzien in de door u gewenste kleur.

Polijsten en poetsen

Zowel een geschilderde boot als een polyester boot dient te worden gepoetst. De UV stralen van de zon tasten de lak/ gelcoat aan waardoor deze dof gaat worden. 

Wij maken uitsluitend gebruik van hoogwaardige professionele materialen.

Waardoor wij in staat zijn excellentie service te bieden en een goed product af te leveren. Met als gevolg dat wij garantie geven op de werkzaamheden!

3M polijst en schuurmaterialen
Semco teak cleaners
International, DD-Lak en Awlgrip verf systemen
Yachtec poetsmiddelen
0

Schilderwerk

0

Spotrepair

0

Antifouling

0

Polijsten

Anti spinnen behandeling

Boot inspuiten tegen spinnen (milieu vriendelijk middel) al vanaf € 50,- mogelijk.

Wasabonnement

Maandelijks uw boot laten wassen? Dat kan al voordelig met een was- abonnement. Vraag naar de voorwaarden!

Afdekken met folie

Staat uw boot in de herfst/winter binnen? Laat hem door ons poetsen dan overdekken wij de boot GRATIS met plastic folie!

Professionele apparatuur aan boord

equipment

Wij gebruiken uitsluitend gebruik van de gereedschappen van Festool, Flex, Mirka, PrepCure, Kranzle en 3M. Met deze gereedschapen kunnen wij snel, veilig en nauwkeurig werken. Tevens zijn wij in het bezit van een spectrophotometer om de juiste kleur te achterhalen bij spotrepair of schilderswerkzaamheden. Onze bedrijfsbussen zijn volledig ingericht met  de benodigde gereedschappen en materialen en hebben zelfs 220volt aan boord en zijn dus geheel self-supporting!

2. Service

Page preview Service
Page preview Offerte aanvragen

Antislipdek TBS schilderen Winner, Etap, Dehler, Hurley en Bavaria

Wij zijn gespecialiseerd in het schilderen van antislipdekken voorzien van TBS van Winner, Etap, Dehler, Hurley en Bavaria. Ga voor meer informatie naar onze gespecialiseerde website: www.antislipdekverf.nl

Antislip TBS schilderen van een Etap 37

Hieronder laten wij u een Etap 37 zien vóór en na de behandeling. Het TBS is door ons geschilderd in de originele kleur antislipverf.

 

Onder invloed van (UV) zonlicht en doordat de toplagen zijn versleten heeft het TBS een gele kleur gekregen.

 

Indien u het TBS nader bekijkt dan ziet u dat het grijze TBS bijna niet meer intact is, het is zijn kleur èn functie verloren.

 

De eerste stap in het proces is een mooi egaal oppervlak te creëren zodat de antislipverf goed kan aanhechten, dit bereiken wij door het TBS te schuren.

 

Hieronder ziet u een afbeelding van TBS nadat het geschuurd is.

 

De randen van het TBS worden nauwkeurig afgeplakt alvorens zij met antislipverf worden voorbehandeld.

 

Met een roller zal daarna het oppervlak gevuld worden met antislipverf waarbij het wordt voorzien van de juiste dikte.
De anitslipverf in de juiste dikte aanbrengen is van groot belang voor de duurzaamheid van het TBS en het eindresultaat.

 

Na de behandeling ziet uw TBS er weer uit als nieuw, het heeft zijn originele kleur en functie weer terug! 

 

Een fantastisch eindresultaat...

 

Krassen uit een romp van een boot schuren en polijsten

Krassen in de lak of gelcoat van een boot kunnen wij verwijderen door verschillende technieken toe te passen.
Wij raden het af om zelf krassen weg te schuren aangezien de lak of gelcoat dun kan zijn en daardoor juist meer schade kan veroorzaken.
Ook met verkeerde materialen de kras proberen te verwijderen kan meer schade opleveren.
Het schuren en polijsten vereist technische kennis, de juiste materialen en goede professionele machines.

Krassen verwijderen uit stuurstand van een AdmiraalStender

Kleine beschadigingen repareren aan de lak of gelcoat van een boot

Spotrepair zijn kleine reparaties aan de romp of opbouw van een boot. Denk aan krassen, gelcoat beschadigingen, kleine aanvaringen, lak correctie's etc.
Deze spotrepair reparaties kunnen wij vaak onzichtbaar repareren. Het is dus niet meer nodig om de hele romp te schuren en te schilderen. 

Schilderen met een DD lak of Awlgrip verfsysteem

Een boot wassen, polijsten en poetsen

Wij zijn sinds 2002 gespecialiseerd in het wassen, polijsten en poetsen van boten. 
Een veel voorkomend fenomeen; verkleuring, het ruw worden en het verliezen van de glans van uw lak of gelcoat. Dit wordt veroorzaakt door verschillende weers- en natuurinvloeden, bijvoorbeeld (UV) zonlicht, zout en (zure) regen. U ziet het ook snel(ler) op oppervlakten die intensief gebruikt worden.

Uw boot is dan erg kwetsbaar voor vuil, een simpele wasbuurt heeft dan nog maar weinig effect... Indien u uw boot regelmatig èn door een professional laat reinigen en behandelen is uw boot beschermt tegen deze invloeden en zal u lang(er) van uw boot genieten!

 De te behandelen oppervlakten zullen eerst gereinigd worden met een speciale reiniger.

De lak of gelcoat zal daarna licht opgeruwd worden.

Vervolgens polijsten wij uw boot machinaal, door de boot de polijsten verwijderen wij óók oppervlakkige beschadigingen zoals krassen.

Als finishing touch wordt de lak of gelcoat voorzien van een waslaag of Tefloseal die een beschermende functie heeft waardoor u langer van uw boot zal genieten!

Nieuwe antifouling laag aanbrengen op het onderwaterschip

Wij kunnen het gehele onderwaterschip indien nodig kaal halen, schuren, primeren en opnieuw van antifouling voorzien.
Zoals hieronder te zien is is de oude antifouling door ons verwijderd en geschuurd. Het onderwaterschip was voorzien van dikke lagen antifouling die in de loop der jaren allemaal aangebracht waren. Er was geen goede hechting meer waardoor de antifouling van het onderwaterschip af viel.

De laatste handeling betreft de stempel plekken. Ook van deze plekken dient de oude antifouling verwijderd en geschuurd te worden.

Dan gaan wij het onderwaterschip plamuren waar nodig. ALs laatste voor het schilderen reinigen en ontvetten.

Het onderwaterschip primeren is nodig voor een goede hechtlaag.

Een nieuw glad onderwaterschip. 

Alleen de stempel plekken dienen nog behandeld te worden. 

Leer of vinyl wandbekleding of dashbord spuiten

Door intensief gebruik en weersinvloeden kan het interieur van uw boot vervagen en / of verkleuren waardoor het vinyl of leer er 'onfris' uitziet. 

Wij kunnen uw interieur weer laten stralen door het de spuiten, het ziet er dan fris, schoon en nieuw uit!

Op de foto hieronder ziet u een voorbeeld van een oude Princess 33. Het dashboard en de vinyl wandbekleding was smerig en totaal verouderd.

Door het te spuiten hebben wij het dashboard en de wandbekleding weer een nieuw uiterlijk kunnen geven. De gehele vinyl wandbekleding inclusief het dashboard zijn gespoten in de kleur naar wens van de eigenaar. 

Een afbeelding vóór het spuiten van de vinylwand...

Voor het spuiten worden alle niet te behandelen oppervlakten zorgvuldig afgeschermd.

Hier ziet u wat een fris een schoon uiterlijk de vinylwand weer heeft na de behandeling! 

Bijna alle oppervlakten kunnen door ons in alle RAL kleuren worden gespoten, vraag een vrijblijvende offerte aan en wij geven u aan wat de mogelijkheden zijn! 

Boot skai wandbekleding of plafond vervangen

Is de skai wandbekleding of het plafond in de boot aan vervanging toe? Meestal laat skai, vinyl of stoffen bekleding los in de boot doordat het schuim na vele jaren is verpulverd door ouderdom en vocht in het interieur van de boot. De enige optie is dan het vervangen van het materiaal door nieuwe skai bekleding te verlijmen. 
Op de onderstaande foto is de wandbekleding en het plafond van skai  smerig en het schuim laat los waardoor er ook steeds verpulverde schuim van het plafond naar beneden komt vallen in het interieur van de boot.

Het oude skai moet  verwijderd worden, maar eerst moet alles worden gedemonteerd zoals lampen, latjes, raamlijsten en het plafond zelf. Pas daarna kan het oude skai in de boot verwijderd worden.  Al het oude schuim dient hierna goed te worden verwijderd met staalborstels en schuurpapier en daarna stofvrij gemaakt te worden en ontvet om een goede hechting te creëren voor de lijm.

Er moeten eerst mallen gemaakt worden zodat daarna kan worden begonnen aan het uitsnijden van het skai in de boot. Nu wij een stuk skai op maat hebben gemaakt kunnen wij beginnen met het verlijmen van het skai in het interieur van de boot. 

Boot lakken met boot lak

Als er lakwerk op een boot aanwezig is dient dit van regelmatig onderhoud te worden voorzien.
De UV stralen van de zon tasten het lakwerk aan en ook beschadigingen kunnen zorgen voor inwatering van het lakwerk. Daardoor kan het water binnenkomen en uiteindelijk wit worden en los gaan laten.

Het bijhouden van het lakwerk is erg arbeidsintensief. Het beslag moet vaak verwijderd worden en verijst ook vaak een hoop schuur en afplak werkzaamheden. 

Het is dus noodzaak om de lak op hout in goede staat te houden.